Служба психологічної підтримки
Практичний психолог вищої категорії
Коновалова Олена Володимирівна
Телефон: 424-02-53
e-mail: tek-spp@i.ua
Психологічні проблеми, що існують в системі вищої освіти, досить різноманітні. Це й адаптація до навчання в нових умовах, і налагодження міжособистісних стосунків, і формування психологічної готовності до майбутньої професії, і безліч особистих проблем тощо. Ігнорування чи поверхневе вирішення зазначених проблем негативно позначається як на ефективності навчально-виховного процесу в цілому, так і на якості професійної підготовки кожного студента зокрема. Саме у період навчання у вищих закладах освіти, здійснюється професійна ідентифікація і професійна адаптація майбутнього спеціаліста, що є найважливішим аспектом для розвитку особистості фахівця у будь-якій сфери діяльності. Від успішного психологічного забезпечення навчального процесу залежить ефективність підготовки молодих кадрів.
Актуальність впровадження служби психологічної підтримки обумовлена певними обставинами:
- По-перше, соціальна і психологічна неоднорідність студентського контингенту становить досить важливу і складну проблему інтеграції моральних, світоглядних, етичних, культурних поглядів, понять, що, без сумніву, потребує вдумливого, кваліфікованого аналізу і прийняття точних, виважених рішень.
- По-друге, недостатня психологічна обізнаність студентів спричиняє появу внутрішніх і міжособистісних конфліктів, особистісних дисгармоній, тривоги, що певною мірою негативним чином позначається на результатах навчання і в кінцевому підсумку приводить до зниження якості професійної підготовки.
- По-трете, різка зміна соціальної ситуації розвитку особистості внаслідок переходу до системи освіти вищих навчальних закладів зумовлює кардинальну реконструкцію особистісних якостей молодої людини. Недостатність соціально-психологічного досвіду призводить до прийняття поспішних, часто псевдомотивованих і алогічних рішень, дій, вчинків.
- По-четверте, частина викладачів є фахівцями з проф. дисциплін, але не мають спеціальної педагогічної освіти.
У загальному вигляді завдання служби психологічної підтримки у нашому навчальному закладі можна звести до трьох основних:
- сприяння особистісному зростанню і становленню студентів;
- удосконалення професійної підготовки;
- адаптація до самостійного навчання.
Функції служби психологічної підтримки
ВСП “КТЕФК ДТЕУ”:
- психологічне забезпечення навчального процесу;
- психологічна просвіта викладачів і студентів;
- психологічна допомога викладачам і студентам.
Пріоритетні напрямки роботи служби психологічної підтримки в коледжі:
- психодіагностична робота;
- забезпечення ефективності процесу адаптації студентів до умов навчання, що передбачає перш за все допомогу першокурснику в якісному оволодінні новими прийомами і способами навчальної діяльності, у виробленні умінь та навичок організації самостійної роботи,в оволодінні стилем спілкування з ровесниками і викладачами;
- консультативна робота за запитом студентів, їх батьків та викладачів;
- допомога викладачам і студентам у вирішенні життєвих проблем;
- допомога молодим викладачам, а також тим, хто не має спеціальної педагогічної освіти в адаптації до умов нової професійної діяльності;
- просвітницька та розвивальна діяльність охоплює як студентів усіх форм навчання, так і батьків й викладачів;
- керівництво дослідно-пошуковою студентською діяльністю з психології та соціології;
- формування у студентів позитивних життєвих навичок, та залучення їх до волонтерської діяльності;
- керівництво студентською тренінговою діяльністю;
- навчальна діяльність – викладання курсу психології та соціології;
- сприяння розвитку творчого потенціалу особистості, становленню таких особистісних рис, які дали б змогу людині оптимально вирішувати різноманітні питання.